Tájékoztató sikertelen bankkártyás fizetés esetére 

2021. január 1-től kötelezővé vált az online bankkártyás fizetéseknél a kétfaktoros ügyfélazonosítás alkalmazása, hogy a tranzakciók lebonyolítása az eddigieknél is biztonságosabb lehessen. Sokan viszont problémákat, ebből következően pedig elutasított fizetéseket tapasztalnak, ezzel kapcsolatban szeretnénk néhány kérdést megválaszolni a bankunk által kiadott közlemény és személyes tapasztalataink alapján.

Hol van a probléma?

Webshopunk az OTP Simple rendszerét használja az online bankkártyás fizetések lebonyolítására, ez Magyarország legelterjedtebb rendszere és a hiba nem itt, hanem a kártyát kibocsátó banknál keletkezik, ami nem mindig OTP bankot jelent. A többfaktoros ügyfélazonosítást ugyanis a kártyát kibocsátó bank intézi és az ügyfélazonosítási visszaigazolások is itt akadnak el az új szabályok bevezetését követő kezdeti technikai nehézségek miatt.

Levonja a pénzt attól még?

Röviden: Nem! A többfaktoros ügyfélazonosítás lényege, hogy a kártyaelfogadók addig nem tudják megterhelni a fizetésre használt bankkártyát, amíg az ügyfél vissza nem igazolja a vásárlást, ez történhet SMS-ben érkező egyszer használatos kód vagy a banki mobilos applikációban történő engedélyezéssel és ezen felül az internetes vásárlási jelszó megadásával. Az OTP Simple nem válogat, hogy a hitelesítés elmaradása szándékos vagy éppen egy hiba miatt történik, így a tranzakció sikertelenül zárul.

Mit lehet tenni?

Az OTP Bank szerint érdemes a kártyát kibocsátó bankhoz fordulni, mert a hiba eleve náluk keletkezik.

Megoldás lehet az instant trasznfer?

Az instant transzfer (azonnali átutalás) ötvözi a kártyás fizetés sebességét (másodperceken belül végbemegy) a hagyományos átutalással, erre már webshopunkban is van lehetőség ugyanúgy az OTP Simple rendszerén keresztül. A fizetés átutalásosnak számít és elég a tranzakciót a bankod mobilos alkalmazásában vagy a netbankban jóvá hagyni, pár kattintás és kész. Érdemes ezzel próbálkozni, ha a kártyás fizetés többfaktoros azonosítása valamiért éppen sikertelenül zárul.

Saját tapasztalatainkról röviden:

Nagyjából minden tizedik vásárlásnál látunk sikertelen fizetést, ami magas szám (korábban évente 2-3 fordult elő), viszont nem tudjuk, hogy ezek a bankkártyák melyik bankhoz tartoznak. Viszont mi is szoktunk fizetni magánemberként különféle internetes kártyaelfogadó helyeken és az a tapasztalat, hogy érdemes újból megpróbálni, akkor általában már menni szokott. Ha többféle pénzintézettől származó kártyád is van, próbálkozhatsz másikkal.

Amire még érdemes odafigyelni: Jó telefonszámra érkeznek-e a kétfaktoros hitelesítéshez szükséges SMS-ek, vagy a banki appod jól van-e beállítva a jóváhagyások kezeléséhez, továbbá adtál-e meg internetes vásárlási jelszót (ezt legtöbbször a netbankon vagy a telefonos appon belül is el lehet intézni).